מזהה |
2982 |
שם הספר |
ירחים בעמק איילון |
שם הפרק |
204. אל: זאב שרף, ירושלים - 21/9/1946 |
כותרת משנה |
מוצ״ש, העתק במכונת כתיבה |
204
אל: זאב
שרף, ירושלים
מוצ״ש 21/9/1946
(העתק
במכונת כתיבה)
לדתן שלום,
המברק
לבן-א.[ביגדור] והשדר לפזית לפניך.[1]
אם למַצות
את הרהורַי - אוסיף, כי מי יודע אם ההסתפקות בשני התנאים[2] אז לא הייתה
מבטיחה את הגשמתם ביתר קלות מעכשיו, לאחר שהשלט ״הסתבך״ בעניין המוצנף.[3]
אגב,
מהדו״ח על הכנס הקצר [הוהפ״צ] של יום ה' למדתי דבר שלא הופיע בשום שדר או מברק -
כנראה נאמר על החוט [בטלפון] - והוא, כי האולם הודיע שהוחלט לא להתיר. האם חסתָ
עלינו ולכן העלמתָ!? אין זו שיטה![4]
מכיוון
שבן-א. עצמו מחשיב כלילתו ברשימה (גם שלא על מנת שילך) למען יוחזר לו חופש התנועה,[5] יש להניח
שלא יזוז ממקומו עד שיתברר אם השלט מקבל או דוחה התנאי. אני סבור שהדבר יתברר
סופית רק בשוב בר הלבב. ואז, אם התשובה תהא שלילית, חזקה שישקול [ב״ג] שוב אם לצאת
ולהסתכן בהצטרפות למשתכנים בעמק [אילון].
רק ברגע
זה קראתי את מכתב אבויריב.[6] משום-מה
נדחה. את דברַי לבן-א.[הרון] ולפזית כתבתי לפני שקראתיו,[7] והזכרת
״התנועה״ [לאחה״ע] בשדר [אל] פזית אינה גמול לבן-א.[8] היה לי
סיפוק רב לראות כי דעתו כדעתי בסוגיית תנאים למו״מ.[9]
חזק והרחב
קצת הדיבור בכתיבה.
במקרה
שהוה״פ יקבל החלטה חיובית [להשתתף בוש״ע], חזקה שיפָרש התנאי של חופש מינוי
הנציגים.
אגב, אני
מניח כי מובן לכל כי תנאי זה חל לא רק על העצירים, כפי שנאמר במברקו של רפאל,[10] אלא גם על
העלולים להיעצר, עכ״פ על בן אביגדור. אין בשום פנים ללכת בלעדיו ועל רציני ושות'
לדעת זאת מראש.
א.
[9] במכתב אל רעייתו 21/9/1946 כתב מ״ש: ״הנה נמצא איש רדיקלי אך נבון, והוא
בעצה אחת אתי בשאלה היסודית של עמדתנו למו״מ: אבויריב״ (שרת/מאסר, עמ׳ 291).
|
|
|