140
אל: זאב שרף, ירושלים
2/9/1946
(העתק במכונת כתיבה)
לדתן שלומות,
1.
לפי ידיעות מהימנות ביותר, פני האורחים החדשים מועדות לא למשולש אלא לאכסניה
שכנתנו (ל״ב)[1] ממוּננו[2] הועבר להתם
והוא מקורנו.
2.
באומרך ״דתן התייעץ עם הפיזל״ (סעיף 1 משדרך מהיום) כלום כוונתך לפיזל עצמו, אישית?[3] לאחר ששיגרת
[לו] השדרים הקודמים, שַגֵר [אליו] גם של תמול,[4] מחוץ לדיבור
הפותח על איבוד עולם וכיוצא באלה.
3.
ובכן ידוֹע ידע החמרן מכל העניין? מי הודיעו? העוזר עצמו?[5]
4.
אין מתקבלת על דעתי סברת ספר-עזר, כי הוא חלקי בעוד שאיש תיבון מדבר כאילו בשם
מרכזי.[6]
5.
תודיע לר. ר. כי מטעמי שמירוּת אני מרכז הקשר בצינור אחד ולכן איני עונה ישר. מבין
לרוחו אך כיום ומכאן איני יכול לפסוק. חזון למועד. לא יישכח. תודה לו ושלום לו
ושלום ותודה מיוחדת על זיכרון החסד לרעייתו וכן לאחותה.[7]
6.
שמחתי בלב ונפש לכניסת אחי-אליהו.[8] ברכה חמה!
7.
מה הטיפול בבן-דוד [עמוס בן-גוריון]? ודאי לא קל, ידעתי, אך מה העצה היעוצה?[9]
8. נראה שיותר לא פיענחו כלום בתימניות. יש לשלח מייד שיירת אנשי
עלונים [עיתונאים] לתיאור ולצילום. במושב אביתר [במסיבת עיתונאי חוץ של איתן]
להוקיע בין השאר החסד שלא פוצצו בפנים. הניצחון על בורות ריקים ועל חביות שיכלו
לשמש וכו'.[10]
9.
אני כותב ללפידות על דחיפות האחיזות החדשות ודווקא בתימן, לאחר החיטוטים, ודווקא
לאחר קבורת איש;[11] לפזית - ראשי פרקים לוויכוח על הקו בכנס פיזל;[12] אם תהא שעת
רצון אערוך שדר יותר נרחב למתמדת.[13] בעל הברכה
העלה רעיון נכוח: לשלח את הפרופ' בעל שלמה הראשון (ק') ברציני,[14] לשכנעו
לפתרון. יש להבריק ההצעה.