123
אל: זאב שרף, ירושלים
28/8/1946
בבוקר
(העתק במכונת כתיבה)
שלום,
1) צר לי שעלי להעמיס עליך חיבור השדר ללוט, אך אין ברירה, כי אמש
ישבנו עד שעה מאוחרת בהתייעצות - לכתוב בלילה בלי גבול אי אפשר, כי כאן נוהג כיבוי
אורות - והבוקר השעה דוחקת. קרא ובין היטב בכתוב.[1]
2)
דו״ח א״ד בפיזל,[2] אעפ״י
שברובו חזרה בשלישית או ברביעית, יש בו כמה חדשות מעניינות.
3) התוכנית שהעלה אדמתי, כלום מוברר שזהו הדבר האחרון? שמא אין זו אלא
אחת התוכניות שחוברו בזמן מן הזמנים?[3]
4)
סעיף 3 שלך מתמול: ״בשורת ההמשך מפי השניים״. מה פירושו? עמי ועדו? מה
סמכותם לפסוק לאחר החלטת לוט שיום א' יחליט?[4] לגבי איכס
דעת מתתיהו נראית לי מאוד. וכן הצירוף שלך.[5]
5)
אני שמח שבריתך עם מתתיהו איתנה. עם כל יותרת חוכמתו הוא איש חמודות.
6)
נ. ס. הוא מי שהיה כמה וכמה פעמים ראש וראשון לנהריים [עיראק], מהיושבים ראשונה
בחבר [הליגה הערבית]. הלא הוא המחבר הראשון של תוכנית בן-מורי [מוריסון] ביסודותיה
ומעניין היה להשוות בפרטים.[6]
7)
לגופה של התוכנית שהביא אדמתי - נקרא לה ״פיצול״ - נאמר ״נגב צפוני״ כמחוז במרות
יהודית ושוב נאמר ״אזור ב״ש-עזה״ כמחוז ערבי. האין סתירה? עד היכן במזרח משתרע
״הנגב הצפוני״ והיכן מתחיל גבולו הצפוני?[7] הנשמע היום
דבר ברור?
אתמול
ביקרנו ניקרבוקר,[8] מיוּדַעי
משנות המאורעות [1939-1936] וידיד גדול
לד״ה [דוד הכהן]. ניסה לחקור אותי בשאלת הסה״ל.[9] אמרתי כי
עוד לא ניתנה לי האפשרות לטפל במסמך זה כראוי ולא אעשה זאת על רגל אחת בתשובה
לשאלות ארעיות. העירותי כי כמה מהשדרים הכלולים בו ראיתי לראשונה בסה״ל - כי איני
יודע אם בכלל נשלחו וע״י מי. שאל: האם יש שם שדר שלך, ששלחת. אמרתי כן, אחד,[10] אבל השאלה
היא מה משמעותו. בסוף אמרתי: העיקר הוא זה, שידיים אלה - הרימותי ידי - אינן מגואלות
בדם אנגלי, וזה יותר ממה שאנגלים יכולים לומר על דם יהודי. ועוד: כל הזמן הייתה
התאמצותי לעכב ולדחות עד אשר
[11].the bottom was knocked out הוא אמר: זאת אומרים הכל. היה לבבי מאוד. היה
איתו קול. ליין.[12]
בסוף
אמרתי לאוזני כל החבורה (6-5): Our song has
not been sung to the end yet.
אביחי
מדוע נאלם
כ״ך?[13]