57
אל: זאב
שרף, ירושלים
א-ן 28/7/1946
לדתן שלום,
1. אמור את האמת: אני מעייף אותך כהוגן.[1] מה לעשות,
עלינו להחזיק מעמד. לפי אומדנתי, עוד כחודשיים. לפי היגיון ההשתלשלות יוכרע אז אם
לדרור או לגלות. בין כך ובין כך יֵקַל.
2. דו״ח
עטרה - מלאכת מחשבת. היריעה עצמה פאר והדר! האם ישר מפי היבוסי או מכלי שני?[2] והאומנם עוד
לפני אינשאץ[3] נאמר להם
שיש לאל ידם להבאישנו? כי אז יש בזה סיוע לקביעת מועד ההתגלות![4]
3. בזה
מסקנותינו.[5] אנא, עַכֵּל
לעצמך. אגב, לא קיבלתי תגובתך-אתה לשדר,[6] אשר סעיף 9, מ״שיקולו״ ואילך, הוא המשכו ופיתוחו. האומנם
אין דעה, או יש חשש להביע דעה נוגדת? לא כשורה![7]
4. איני שקט למשפט בית אחי.[8] אָשֵר[9] לא יצלח
לגולל הרקע. דרכו בפרקליטות. עמיתי פוסל את אלי ואת גוי[10] אולי יצחק
(רע צפורה)?[11] אומנם יבש,
אך בעל שורש בעניין ומכובד מאשר. לא נינקה אם לא נפרוש יריעה רחבה, שעמודיה:
א)
היסטורית, אנו האחראים לבטיחות עצמנו; על
מי נטיל את יהָבנו?
ב) בטיחות
בכל רוחב התפיסה; [אנו] שיה בין זאבים;
ג) צאו וראו
מה
בַּשכנות,
במו ידיכם [חימשתם אותן] וכו'; כל אלה בכוח נגדנו;
ד) מי ינחש
גלגולים ותהפוכות; שינויי תוכניות מדעת - כלום לנו שליטה עליכם? ותמורות פתע בלתי
צפויות גם לכם.
ה) בממדים אלה מעט מזעיר, בכמות כבאיכות.[12]
5. רצויה סקירה על הלך הרוח בשבטים: שלנו, ב', שֶמֶר, כלל, עלייה,
איחוד.[13] שמא תַטיל
על מישהו?
6. מה
בפי משה הקָט? היש ניעַ? זה עידָן הושלך הס![14]
7. שאל את ז'[15] אם יש הוראה
לא להזכיר בתשדיר את הבית, לרגל לוויות
ובכלל, ולנַשׂא את המרקחת?[16]
8. התשובות:
א) תקופות לא אזכור, יש לעיין בדרכיה; גרוב', סטראט', קַמְב'.[17]
ב-ג) החומר בכיס או במגרה במלון; ימים או שבועות; לבסוף בֵּעוּר;
ד) לא במשרד;
ה) לא אבד;
ו) עברית; בכינויים; עכ״פ לא אזכור שנתקבלו
שמות;
ז) מהראשון, של עידו, נתקבל רק בְּדָל, דווקא זה שנזכר בו גמז; עיקרו
לא נתפס לאוזן ושזפתיו לראשונה בלבן; רוב האחרים זכורים.[18]
ח), איני מעלה על הדעת דלף אצל בל.
ט) עוד איך אזכור! מפי, בקמב', לאוזן הגיס בלוטציה;[19] אח״כ שמעתי
שחורתים [מצותתים] לזיכרון...
9. כל כמה שקשה, בשבתך לכתוב יהא תמיד פתקי האחרון לפניך וענית לפיו.
זה להמחשת הקשר ולרגעון העצבים. גרש דיכאון! יתדותינו איתנות וזה העיקר.
ישן