20
אל: זאב שרף,
ירושלים
8/7/1946 בערב
לדתן שלומות
שגיאים,
קודם כל להבהיר סתומות:[1]
1. נאמר: ״עמי מודיע לב״ק: ישיבת א״ק [אקזקוטיבה] בארה״ב מונעת
הסתלקות״ וכו'. מה פירוש ארה״ב?[2]
2. איך אתה
מיישב ההוראה על חבישת אק׳ [קפלן] וכו׳ עם הניחוש, מאותו מקור, לדרור קרוב?[3]
3. השם
״כספי״ משמש בערבוביה: משמעויותיו אצלך ואצל עטרה שונות.[4] יש להאחיד.
4. מדוע
״הונגרי״ בתוספת ל״אובזרבר״. אם הכוונה לרד״ק - הריהו הֶלווֶצי.[5]
5. ביאוריך
בעניין השניים[6] סותמים
תעלומה זו עוד יותר. אם יד אנ״ש בה - האומנם נבצר להגיע לחקר?
ואם לא יד אנ״ש - אזי מי?
ועכשיו סדרת שאלות והערות
לגופם של עניינים:
א. דבריך
בהמשך להודאה שהושפעת מע-ם עומדים בסתירה
למסקנתך המשותפת עם אבודן באחד הדוארים הקודמים.[7] אם אלו הן
תנודות מתוך היסוסים וחקרי לב - ניחא, כולנו נתונים באותה
כַף הקלע. אם אין סתירה - נא לבאר.[8]
ב. הענה ע-ם
לעמי על שתי שאלותיו: את מי הציעה הרשות ומה ענה הכימאי. ובאמת, הידוע מה ענה?[9]
ג. הנודע
ביישוב דבר ביקור הארוך, ועוד לתה, ועוד עם רעייתו - ״שבת משפחות גם יחד״? אם כן -
מה הרושם?[10]
ד. היש בכלל קשר ישיר ויעיל מכאן לעמי, ז״א גם לאבידובי?
ה. יש לשאול את אבידובי במברק גלוי אם הוריש לטדי את הקשר עם החייט Khayat. אם לא - עליו להוריש טלגרפית או בדואר. זהו אדם המסוגל להיוודע
מה שָׂמו בכליהם ואם מצאו גביע.[11]
ו. יש להריץ בדחיפות את מכתב רוזה[12] לבל ולהציע
שידפיסו מייד כעלון ויפיצו באֱדום [אנגליה]. יִכָּבד כל אחד מהשׂרים בטופס.
ז. לידיעתך להבא: העלמתי מב״פ[13] כל עניין
מסירת המודעה לשקספיר על התכונה האישית.[14]
ח. נימוקי אנשי ע-ם ל״המשך״, צבאיים גרידא.[15] אצל אומות
העולם הגנרלים רק מבצעים את המלחמה, אך אינם מנהלים אותה. זאת ראשית. שנית, המלחמה
מתנהלת בטכסיסים צבאיים, אך פרט למלחמות-תנופה מסוג
מסוים, לא מתוך נימוקים צבאיים.
ט. כתבתי לע-ם ישר כבקשתך.[16]
י. אין מחוורת לי הדגשת העוזר,[17] שהנקודה
שבן-גילי מעוניין בה אינה הקשר בין הבית והגן, אלא בין הגן לבין הדחלילים.[18] כלום פירושו
שהקשר הראשון מקובל כמוכח, או שלא זוהי הנקודה העיקרית לדידם?
י״א. לדעתך, או לפי השערותיך, מה הדברים שהם מנסים לפענח?
י״ב. איני יודע מה נוכל להכין כשובר בצדו של הסה״ל על קשרינו הנפסדים.[19]
י״ג. לבי לכם ולכולנו לקראת מסיבת העיתונאים של מחר.[20] מי יודע מה
יענה לשאלות. אני מניח כי הפתיחה תהיה גילוי הדעת שלנו, שאם לא כן אני מסרב להבין
מדוע לא הופיע היום. מדוע נאמר ברדיו כי ד״ר ו.[ייצמן] ״הוזמן״ למסיבת עיתונאים?
ע״י מי הוזמן?
י״ד. מה בעצם הביא איש ״המשפחה״ מהבירה ולשם מה בא?[21]
ט״ו. התיק, התיק, התיק! יחזקאל![22]
ט״ז. אבקש תרשומת קצרה על ההתאחזויות הקרובות:[23] שמות
המקומות, תנוחתם [מיקומם], הגופים המתאחזים, התאריכים.
י״ז. ב״פ מבקש
להזהיר ברפיח, שלא יילכדו בפח הגלויות שמותר להם לשלוח יום יום ולא יסגירו עצמם
ע״י חופש דיבור.[24]
ב״ק